- Odsłony: 122
W trosce o bezpieczeństwo naszych przedszkolaków, uczniów, nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi, 30 września br. została przeprowadzona ewakuacja. Po usłyszeniu sygnału alarmowego wszystkie osoby znajdujące się w budynku szkoły, przedostały się drogami ewakuacyjnymi na wyznaczone miejsce zbiórki – boisko szkolne. Tam nauczyciele sprawdzili obecność osób znajdujących się pod ich opieką. Na miejsce ewakuacji przybyli strażacy z Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej w Małaszewiczach, którzy sprawdzili budynek szkoły pod katem zachowania środków bezpieczeństwa podczas ewakuacji.
Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń było zapoznanie uczniów i pracowników szkoły i przedszkola z praktycznym zastosowaniem procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia życia i zdrowia.
Koordynatorem akcji była p. Anna Wołosiuk.
Akcja przebiegła bardzo sprawnie i zgodnie z zasadami postępowania w czasie niebezpieczeństwa.
- Odsłony: 136
20 lat temu, a dokładnie 1 maja 2004, Polska wraz z dziewięcioma innymi krajami, przystąpiła do Unii Europejskiej. Ten ważny krok stał się nie tylko początkiem dynamicznego rozwoju gospodarczego i ogólnej poprawy jakości życia obywateli nowych krajów członkowskich, ale przyczynił się do zwiększenia różnorodności kulturowej i językowej w naszej europejskiej wspólnocie.
Ten szczególny jubileusz to świetna okazja do radości i świętowania. W związku z tym ogłosiliśmy w naszej szkole kolejną edycję Europejskiego Dnia Języków Obcych. Tegoroczna, jubileuszowa edycja była wyjątkowa, ponieważ obchody Europejskiego Dnia Języków trwały w tym roku aż dwa dni, od 26 do 27 września.
W tych dniach nauczyciele języków obcych p. J. Moroz, p. E. Szepeluk, p. J. Szydło i p. A. Wołosiuk przygotowały dla uczniów kl. I-III i IV-VIII ciekawe zadania związane z tym jubileuszem.
Klasy I-III na zajęciach języka rosyjskiego miały okazję wypowiedzieć się na temat wymarzonej wakacyjnej destynacji (celu podróży). Nauczyciel przedstawił krótki film edukacyjny o krajach europejskich oraz przygotował tematyczne kolorowanki.
Na języku angielskim uczniowie klas I-III uczestniczyli w projekcji filmu o Europie i kontynentach. Poza tym dzieci wykonywały kolorowanki kulturowe dotyczące Wielkiej Brytanii i Europy. Klasa IV poznała zwroty grzecznościowe w kilku językach europejskich, klasa VI obejrzała prezentację dotyczącą historii języka angielskiego, a klasa VII wykonywała plakaty kulturowe o Wielkiej Brytanii.
Na zajęciach języka angielskiego klasa V pogłębiała swoją wiedzę językoznawczą wykonując ciekawą kartę pracy na temat języków obcych używanych w tych sąsiednich i nieco bardziej odległych państwach.
Na lekcji języka rosyjskiego młodzież z kl. IV-VIII słuchał piosenki Eminema w 7 językach europejskich, wykonywała plakaty związane z kulturą i zabytkami wylosowanego przez siebie kraju, nazywała jego stolicę, określała położenie na mapie i oglądała przykładową lekcję nauki języka tego kraju (on-line). Prace uczniów zostały ocenione i wyeksponowane na korytarzu szkolnym.
Dzięki akcji uczniowie dowiedzieli się, że języków obcych można uczyć się na wiele sposobów, poznali nowe metody i formy pracy, niektórzy zwiększyli swoją motywację do nauki.
Był to dzień wyjątkowy dla całej społeczności szkolnej.
J. Moroz, E. Szepeluk,
J. Szydło, A. Wołosiuk
- Odsłony: 117
Dzień Chłopaka to wyjątkowy dzień dla całej społeczności szkolnej. Z tej okazji Samorząd Uczniowski zorganizował 26 września dyskotekę. Młodzież Zespołu Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach do wieczora bawiła się przy ulubionych utworach muzycznych. Opiekę nad uczniami podczas zabawy sprawowali wychowawcy klas oraz nauczyciele uczący, którym serdecznie DZIĘKUJEMY!
Dyskoteka wszystkim bardzo się podobała. Uczniowie z niecierpliwością czekają na następną zabawę, ANDRZEJKOWĄ. Naszym chłopakom raz jeszcze życzymy WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO! z okazji ich święta.
Samorząd Uczniowski
- Odsłony: 83
24 września mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole psychologów z trenerskim doświadczeniem zawodowym w obszarze profilaktyki uzależnień, nowych mediów
i cyberprzemocy z Centrum Szkoleń Profilaktycznych EDUKATOR z Krakowa, Panią Katarzynę Kudyba i Panią Martę Zaborską.
W ramach szkolnej akcji „Dnia Profilaktyki” trenerzy przeprowadzili warsztaty
w klasach IV-VIII, radę szkoleniową dla grona pedagogicznego, a także wykład dla rodziców, podczas których skupiono się na następujących zagadnieniach i tematach:
Klasa IV – „Komunikacja i właściwe relacje w klasie”, budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowej komunikacji rówieśniczej.
Klasa V – „Młodzi w świecie gier”, budowanie poczucia własnej wartości, prawidłowej komunikacji rówieśniczej.
Klasa VI – „Samoakceptacja – najlepsze, co możesz dla siebie zrobić”.
Klasa VII – „Kłopoty online CYBERPRZEMOC, HEJT”, wykluczenie rówieśnicze, przemoc psychiczna, budowanie poczucia własnej wartości, prawidłowej komunikacji rówieśniczej.
Klasa VIII – „Kłopoty online CYBERPRZEMOC, HEJT”, budowanie poczucia własnej wartości, prawidłowej komunikacji rówieśniczej.
Rada szkoleniowa na dla grona pedagogicznego – „Cyberprzemoc – tworzenie szkolnej strategii przeciwdziałania cyberprzemocy”
Zebranie z rodzicami „ Czy wiem, co moje dziecko robi w wirtualnym świecie?”.
Podczas zajęć profilaktycznych z uczniami wszystkich klas, spotkania z radą pedagogiczną
i zebrania z rodzicami trenerzy poruszyli przede wszystkim szereg istotnych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa w Internecie oraz aktywności na popularnych platformach
i w grach online. W szczególności skupili się na zagrożeniach związanych z wirtualnymi znajomościami, hejtem, który wpływa na samoakceptację uczniów, oraz uzależnieniami wynikającymi z nadmiernego korzystania z gier i mediów społecznościowych.
Celem szkolnego Dnia Profilaktyki było wzmocnienie zdrowia psychicznego uczniów, rodziców i nauczycieli oraz bezpieczeństwa dzieci w sieci.
Warto pamięć, że długie godziny spędzane przed ekranem mogą osłabiać zdolności dziecka
do komunikacji w realu, co skutkuje izolacją społeczną i obniżeniem poczucia własnej wartości. Ważna jest tu rola rodzica we wsparciu dziecka w zarządzaniu czasem spędzanym w Internecie, ucząc ich odpowiedzialnego planowania czasu i równoważenia rozrywki online z innymi aktywnościami, stawianiu granic czasu korzystania z gier i platform społecznościowych.
Warto również nadmienić, że nadmierne korzystanie z gier i mediów społecznościowych, szczególnie w godzinach nocnych, ma negatywny wpływ na zdrowie i samopoczucie uczniów. Brak snu, wynikający z nocnych sesji grania lub przeglądania mediów, prowadzi do obniżonej koncentracji, zmęczenia oraz pogorszenia wyników w nauce. Długotrwałe niedosypianie
wpływa także na zdrowie psychiczne, osłabiając zdolność do radzenia sobie ze stresem
i emocjami, co może prowadzić do drażliwości, trudności w relacjach z rówieśnikami oraz obniżonej samoakceptacji.
Przeprowadzone warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony uczniów jak i dorosłych odbiorców, a przede wszystkim dały wszystkim niezwykle pouczającą lekcję.
Warsztaty zostały sfinansowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Terespolu, za co serdecznie dziękujemy.
Pedagog szkolny
- Odsłony: 69
27 września 2024r. w naszej szkole odbyło się spotkanie profilaktyczno – informacyjne w którym uczestniczył dzielnicowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Terespolu – asp. szt. Janusz Drygulski oraz uczniowie klas I-III, IV-VIII, a także przedszkolaki.
W ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły” policjant rozmawiał z uczniami o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym, omówił zasady poruszania się po ulicy, chodniku i podczas jazdy rowerem. Podkreślił ważną rolę elementów odblaskowych, które każdy pieszy powinien posiadać i nosić po zmroku.
Przypomniał również zasady jakie należy stosować w kontaktach z obcymi. Ponadto funkcjonariusz poruszył temat cyberprzemocy i skutków, jakie może nieść za sobą niewłaściwe korzystanie z Internetu. Innym istotnym tematem pogadanki z dziećmi
i młodzieżą szkolną było właściwe zachowanie się w przypadku zaistnienia zdarzenia zagrażającego zdrowiu i życiu innych, umiejętność połączenia się z numerami alarmowymi
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, zadawali dużo pytań oraz dzielili się doświadczeniami. Spotkanie przyczyniło się do wzrostu świadomości zachowań ryzykownych oraz bezpieczeństwa wśród dzieci.
Wierzymy, że zdobyta przez uczniów wiedza znajdzie zastosowanie w codziennej drodze do szkoły i bezpiecznym powrocie do domu.
Pedagog szkolny
Elżbieta Suszczyńska
- Odsłony: 125
Ministerstwo Edukacji Narodowej zwraca się z prośbą o upowszechnienie informacji dotyczącej telefonów zaufania oraz infolinii wsparcia dzieci i młodzieży oraz dorosłych, którzy potrzebują pomocy. Dzieci i młodzież w kryzysie psychicznym, które mają problemy w domu, w szkole, w tym w relacjach rówieśniczych, przy zapewnieniu anonimowości i pełnej dyskrecji, mogą skontaktować się ze specjalistami i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach. W ramach działań telefonów/infolinii specjaliści świadczą również wsparcie osobom dorosłym, opiekunom i nauczycielkom i nauczycielom, którzy mają problemy z dorastającymi dziećmi. Załączone telefony gwarantują szybki dostęp do informacji i wsparcia, jak również podejmowanie interwencji w sprawach ważnych z punktu widzenia zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa dzieci oraz młodzieży.