Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Konkursie Pieśni i Piosenki Żołnierskiej (on-line) organizowanym przez Publiczną Szkołę Podstawową im. Kornela Makuszyńskiego w Rzeczycy.

Celem konkursu było:

- podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;

- popularyzacja pieśni i piosenek o tematyce żołnierskiej;

- umożliwienie czynnego, osobistego zaangażowania się dzieci i młodzieży w obchody Roku Batalionów Chłopskich w Powiecie Bialskim.

Jury przy ocenie uczestników uwzględniło następujące kryteria oceny: dobór repertuaru, muzykalność i warunki głosowe wykonawców, ogólny wyraz artystyczny, staranność i dokładność wykonania, oryginalność interpretacji.

Z przyjemnością informujemy, że nasi uczniowie zajęli wysokie lokaty:

Kategoria: kl. I-III:

I miejsce – Aleksandra Duda, kl. II

III miejsce – Michał Pytka, kl. II

Kategoria: kl. IV-VI:

I miejsce – Maria Józefczuk, kl. IV

Wyróżnienie – Gabriela Kurkowiak, kl. V

Kategoria: kl. VII-VIII:

II miejsce – Marlena Pytka, kl. VIIIa

Nagrody i dyplomy zostaną wręczone uczniom po dostarczeniu przez Organizatora.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów – wokalnych i nie tylko!

koncert.png1 grudnia 2021r. klasy VII i VIII wzięły udział w Programie Przeciwdziałania Uzależnieniom i Przemocy wśród młodzieży szkolnej. Program realizowany był  w formie koncertu rockowego pod hasłem
„ Życie – spacer po kamieniach”, podczas którego JACEK MUSIATOWICZ - laureat nagrody PREZYDENTA RZECZPOSPOLITEJ za wybitną osobowość twórczą za 1997 rok z synem MICHAŁEM MUSIATOWICZEM – wirtuozem gitary dał niezwykle ważną i pouczającą lekcję i przestrzegał młodzież przed zgubnymi wpływami używek.

Duży nacisk Artysta kładł przede wszystkim na agresję słowną, wulgaryzmy i skrótowość myślenia oraz przemoc w Internecie. Przestrzegał przed zagrożeniami płynącymi z kontaktem z dopalaczami i narkotykami, poruszył tematy związane ze zgubnymi używkami takimi jak alkohol, papierosy i nową modą wśród uczniów taką jak e – papierosy.  Była to również niezwykle pouczająca i dająca wiele do myślenia lekcja na temat szacunku do rodziców, nauczycieli, rówieśników i innych ludzi. Recital był sumą obserwacji życia artystycznego i rockowego,  programem motywacyjnym, mówiącym o tym, że żadna sytuacja życiowa nie powinna skłonić młodego człowieka do sięgania po używki.

Dziękujemy Artystom za te,  jakże ważne chwile refleksji i czekamy oczywiście na kolejne spotkanie.

Poniżej wspólny list Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka oraz Ministra Zdrowia Adama Niedzielskiego dotyczący szczepień dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID- 19.

W liście ministrowie informują o rekomendacji Europejskiej Agencji Leków dotyczącej szczepień w tej grupie wiekowej. Przytaczają także dane świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych.

Informacje zawarte w liście mają pomóc rodzicom i opiekunom w podjęciu świadomej i odpowiedzialnej decyzji dotyczącej szczepień dzieci w wieku 5-11 lat.

Weronika Grom uczennica klasy V   zajęła II miejsce w etapie okręgowym konkursu „List do Taty” (6.Edycji, 2021) organizowanym pod Patronatem Senatora Rzeczypospolitej  Grzegorza Biereckiego.

Konkurs ogłosiła Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senatu RP we współpracy z Fundacją im . Św. Cyryla i Metodego. Celem konkursu było zwrócenie uwagi na rolę ojca w rodzinie, propagowanie przykładów dobrego godzenia życia rodzinnego z pracą zawodową ojców rodzin oraz skierowanie uwagi opinii publicznej na zagadnienia związane z niezastąpioną rolą ojca w życiu dziecka.

Zadaniem uczestników konkursu było napisanie pracy pisemnej na temat: „Kim jest i co dla mnie znaczy mój tata”.

Gratulujemy Weronice i życzymy dalszych sukcesów!

30 listopada br. uczniowie klasy pierwszej otrzymali z rąk p. dyrektor Katarzyny Krawczyk oraz wychowawczyni – p. Elżbiety Kijuk Wyprawki Czytelnicze, przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Rzecznika Praw Dziecka.

W skład wyprawki wchodzą:

- „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, m. in. M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry, J. Twardowskiego, D. Terakowskiej w opracowaniu graficznym wybitnej ilustratorki Iwony Chmielewskiej;

- Broszura „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów, jak wspierać dziecko w nauce czytania, jak również zbiorem pomysłów na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki;

- Kreatywny alfabet – plakat z literami do wycinania, który ma wspomóc naukę alfabetu i czytania.

Kampania została przygotowana z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających pierwsze kroki w nauce czytania. Jej celem jest zachęcenie pierwszoklasistów do niezwykłej przygody, jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu przyjemność czerpania z lektury – tej czytanej przy wsparciu najbliższych, jak i tej odkrywanej samodzielnie.

„Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serca wzruszeniem. (…) Książka wszystko potrafi” – to jedno z haseł Kornela Makuszyńskiego, dlatego wydarzenie doskonale wpisało się w tegoroczne obchody Dnia Patrona.

Drodzy Rodzice, mamy nadzieję, że będziecie wspierali nasze inicjatywy związane z rozwijaniem czytelnictwa wśród swoich dzieci.

„Hazard? Nie daj się wciągnąć!”

29 listopada br. uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w spotkaniu w ramach akcji edukacyjnej organizowanej przez Krajową Administrację Skarbową pod hasłem: „Hazard? Nie daj się wciągnąć!” Celem przedsięwzięcia, które odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki, jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier online z elementami hazardu i typowych gier hazardowych wśród dzieci i młodzieży.

Podczas spotkania młodzież dowiedziała się:

- co oznacza nielegalne urządzenie i prowadzenie gier hazardowych;

- jakie zagrożenia wiążą się z hazardem (uzależnienia, wyizolowanie społeczne, konsekwencje prawne;

- jak rozpoznać mechanizmy uzależnień zastosowane w grach komputerowych.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczniów, którzy aktywnie w nim uczestniczyli.