W dniu 22.06.22r. ostatnie zajęcia kończącego się roku szkolnego uczniowie klasy IIIa i IIIb spędzili w Punkcie Edukacji Leśnej Barwinek w Nadleśnictwie
Chotyłów. Pod kierunkiem pani leśnik Małgorzaty Bielik uczestniczyli w ciekawych warsztatach przyrodniczo-edukacyjnych. Swój pobyt na terenie
Nadleśnictwa w Chotyłowie rozpoczęli od zwiedzania Muzeum Leśnego. Tam bliżej poznali pracę leśnika dawniej i dziś, obejrzeli eksponaty różnych zwierząt żyjących w lesie, a także ilustracje roślin w nim występujących. Podczas wędrówki ścieżką edukacyjną ,,Barwinek’’ uczniowie mogli w naturalnym
środowisku rozpoznawać rodzaje lasu, warstwy lasy, dary lasu, a także przeczytać na tablicach informacyjnych wiadomości o zwierzętach lasu. Po długim spacerze był czas na odpoczynek przy ognisku, kanapki oraz zabawy i gry integracyjne. Wycieczka ta dostarczyła uczestnikom wielu ciekawych przeżyć i bez wątpienia poszerzyła wśród dzieci wiedzę z edukacji przyrodniczej, dała im możliwość lepiej poznać las oraz upowszechniła zasady ochrony  środowiska.

G. Wróblewska
M. Mikołajczak

28 kwietnia 2022 roku pięcioro pasjonatów historii  z Zespołu Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach znalazło się w grupie  ponad 300 uczniów z całej Polski, którzy zmierzyli się z  testem z historii.

Każdy test składał się z 30 pytań, do pytania podane były cztery warianty odpowiedzi, z których co najmniej jeden był prawidłowy. Ocenie podlegała każda odpowiedź (od A do D), za poprawnie zaznaczoną odpowiedź uczestnik otrzymywał punkty,  a  tracił  je w przypadku błędnej odpowiedzi.

Z wysokim poziomem  trudności zadań konkursowych  zmierzyli się uczniowie :

Andrzejczuk Tobiasz kl. IV

Pietraszkiewicz Maria kl. IV

Grom Weronika kl. V

Lewczuk Dawid kl. V

Niczyporuk Michał kl. V

Najwyżej w swoich kategoriach uplasowali się :

Niczyporuk Michał      z 44 punktami zajął 17 miejsce na 191 uczestników.

Andrzejczuk Tobiasz  z 44 punktami zajął 17 miejsce na 118 uczestników.

Gratulacje za odwagę i osiągnięte wyniki!!!

10 czerwca uczniowie klasy VIIa i VIIb uczestniczyli w akcji sprzątania zbiornika wodnego. Akcja przeprowadzona była w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Aktywni Błękitni - Szkoła przyjazna Wodzie”. Celem programu jest systematyczna organizacja działań zmierzających do nabycia umiejętności racjonalnego gospodarowania zasobami wody i bezpiecznego z niej korzystania. Uczniowie pod opieką nauczycieli: p. Anny Borowik i p. Justyny Szydło udali się do Kobylan, aby posprzątać wodny zbiornik rekreacyjny. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem i w niespełna godzinę posprzątali teren wokół zbiornika. Była to praktyczna lekcja ekologii i odpowiedzialności za środowisko  naturalne.

 

8 czerwca 2022 r. o godz. 10:00 na sali gimnastycznej odbyło się podsumowanie VI Międzyszkolnego Konkursu Piosenki Angielskiej i Rosyjskiej. Pomysłodawcami i organizatorami tej uroczystości byli nauczyciele języków obcych wraz z p. dyrektor K. Krawczyk. W konkursie udział wzięli uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Rzeczycy, Szkoły Podstawowej im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Neplach, Zespołu Placówek Oświatowych Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piszczacu oraz Zespołu Szkół im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach. Konkurs piosenki przeprowadzony został on-line i polegał na wysłaniu filmu z wykonaniem dowolnej piosenki w języku angielskim lub rosyjskim.

Jury z Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w składzie:

Pan mgr Daniel Sawczuk (Filologia angielska) – przewodniczący

Pani mgr Joanna Kozak – Solarz (Filologia rosyjska) – członek

Studentka z Naukowego Koła Anglistów Kinga Karwowska (I rok) -członek

Studentka z Naukowego Koła Rusycystów Martyna Królikowska (II rok)- członek

przyznało nagrody i wyróżnienia w trzech kategoriach wiekowych:

I. Klasy I-III

II. Klasy IV-VI

III. Klasy VII- VIII

Sponsorem nagród był Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej oraz Gmina Terespol, którym z całego serca Dziękujemy!!!

Laureatami VI Międzyszkolnego Konkursu Piosenki Rosyjskiej i Angielskiej

w kategorii kl. I-III zostali:

I miejsce – Lidia Sacharuk ze Szkoły Podstawowej im. J. U. Niemcewicza w Neplach;

II miejsce – Klaudia Wysokińska z Zespołu Szkół im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach;

III miejsce – Zalewski Łukasz z Publicznej Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Rzeczycy;

Wyróżnienie: Ziarek Julia z Publicznej Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Rzeczycy.

w kategorii kl. IV- VI zostali:

I miejsce – Markowska Klaudia z Zespołu Placówek Oświatowych Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piszczacu;

II miejsce – Litwiniec Julia z Zespołu Placówek Oświatowych Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piszczacu;

III miejsce – Ołtuszyk Alicja z Publicznej Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Rzeczycy;

Wyróżnienie: Bojarska Katarzyna z Zespołu Szkół im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach.

w kategoria kl. VII- VIII zostali:

I miejsce – Stefaniuk Joanna z Publicznej Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Rzeczycy;

II miejsce – Sykterz Martyna z Publicznej Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Rzeczycy;

III miejsce – Ochnio Samanta ze Szkoły Podstawowej im. J. U. Niemcewicza w Neplach;

Wyróżnienie: Makowska Oliwia z Zespołu Placówek Oświatowych Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piszczacu.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Podczas gali finałowej wszyscy uczestnicy konkursu, nauczyciele języków obcych oraz członkowie jury otrzymali z rąk pani dyrektor K. Krawczyk podziękowanie za wkład pracy włożony w przygotowanie i podsumowanie konkursu.

Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie i zapraszamy do Małaszewicz za rok!

A. Wołosiuk

CYBERPUŁAPKA, CZYLI WIĘZIENIE BEZ KRAT

Pod takim hasłem 31 maja bieżącego roku odbył się koncert profilaktyczny dla młodzieży z klas VII – VIII, podczas którego swój autorski program wygłosił p. Sławomir Pyrko. Koncert miał charakter wykładu motywującego z elementami edukacyjnymi i muzycznymi, podczas którego Pan Sławomir w dość obszerny i ciekawy sposób dostarczył młodzieży wiedzy na temat ryzyka i konsekwencji używania substancji psychoaktywnych, nadużywania urządzeń do obsługi cyberprzestrzeni oraz poruszył zagadnienia tj. przemoc, agresja, nienawiść słowa i uzależnienia. W programie wykorzystano elementy różnego typu oddziaływań. Przede wszystkim posłużono się strategią edukacyjną nastawioną na modelowanie umiejętności społecznych młodego człowieka. Do każdego z omawianych zagadnień prowadzący wykonywał na żywo utwory muzyczne nawiązujące do tematu, co z całą pewnością uatrakcyjniło przekaz.

Pedagog szkolny