Ramowy plan dnia świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2021/2022

 

Godziny

 

Zaplanowane działania

7.15 – 8.00       

Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne, zabawy według potrzeb
i zainteresowań uczniów. Przyprowadzanie uczniów autobusu szkolnego.

8.00 – 8.45      

Ciche zajęcia dowolne (krzyżówki, rebusy, kolorowanki, czytanie czasopism), przygotowywanie się do zajęć, utrwalanie wiadomości.

8.55 – 9.40      

Zajęcia plastyczno – techniczne, czytelnicze, umuzykalniające, zabawy integracyjne według zainteresowań uczniów.

9.50 – 10.35          

Zajęcia dowolne, rozmowy indywidualne, gry i zabawy stolikowe.

12.30 – 13.30        

 Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, głośne i ciche czytanie książek,

Odrabianie pracy domowej, odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego, rysowanie, malowanie, lepienie z plasteliny – według zainteresowań uczniów. 

13.30 – 14.30

Zajęcia wg planu pracy świetlicy zgodne z tematem przewodnim tygodnia: plastyczne, muzyczne, czytelnicze, ruchowe, językowe, drama, filmy edukacyjne, pogadanki, odrabianie zadań domowych, zabawy integracyjne według zainteresowań  uczniów, pobyt na świeżym powietrzu, gry stolikowe
 i zespołowe, odprowadzanie uczniów do autobusu  szkolnego.

14.30 – 15.45

Zajęcia czytelnicze, rozmowy indywidualne i tematyczne, odrabianie zadań domowych, zabawy integracyjne, pobyt na świeżym powietrzu, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej,  gry stolikowe i zespołowe, filmy i  bajki edukacyjne, gry i zabawy multimedialne/online/edukacyjne/rozwijające, odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego.


Ramowy plan dnia w świetlicy szkolnej podlega zmianom w zależności od potrzeb bieżących, pogody, zainteresowań, samopoczucia i aktywności dzieci.

Regulamin Samorządu Uczniowskiego

Zespół Szkół im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach

 

Samorząd Uczniowski, demokratyczna organizacja zrzeszająca wszystkich uczniów naszej szkoły w celu reprezentowania ich interesów wobec nauczycieli, rodziców i administracji szkolnej. 

  1. Samorząd Uczniowski reprezentuje ucznia na terenie ZS. im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach. 
  2. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie, którzy wybierają swoich przedstawicieli do Rady SU w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
  3. Samorząd Uczniowski prowadzi działalność na podstawie rocznego planu pracy zatwierdzonego przez Dyrektora szkoły i Radę Samorządu.
  4. W skład Rady Samorządu Uczniowskiego wchodzą;

- przewodniczący SU 

- zastępca przewodniczącego

-członkowie – osoby należące do poszczególnych sekcji 

- sekretarz

     5.  Zebrania SU zwoływane są w miarę potrzeb opiekuna w porozumieniu
          z przewodniczącymi SU. 

    6.  Zebranie prowadzi przewodniczący wraz z opiekunem.

    7.  Po każdym zebraniu SU opiekun w porozumieniu z sekretarzem sporządza protokół, który jest do wglądu Dyrektora Szkoły i innych władz.

    8.  SU poprzez opiekuna przedstawia Radzie Pedagogicznej 2 razy w roku sprawozdanie ze swojej działalności. 

   9.  Zebrania SU odbywają się w czasie wolnym od zajęć.

 10.  SU może przedstawić Dyrektorowi Szkoły, Radzie Pedagogicznej i Radzie Rodziców wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, a mianowicie:

- prawo do zapoznania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,

- prawo do znajomości zasad oceniania, klasyfikowania i promowania oraz nagradzania uczniów,

-prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu, 

-prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna SU,

-prawo do organizacji życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a rozwijaniem własnych zainteresowań,

-prawo do organizowania działalności kulturalnej, sportowej rekreacyjnej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z innymi organami szkoły.

11. Zadania Samorządu Uczniowskiego

a) przedstawienie władzom szkolnym opinii i potrzeb uczniów,

b) współdziałanie z władzami szkoły w zapewnieniu uczniom należytych warunków do pracy,

c) współudział w rozwijaniu w czasie wolnym  od zajęć lekcyjnych, zainteresowań naukowych, kulturalnych, turystyczno-krajoznawczych, organizowanie wypoczynku i rozrywki,

d) dbanie w całokształcie swej działalności o dobre imię  i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie tej tradycji,

e) angażowanie uczniów do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy
i szkoły, inspirowanie młodzieży do udziału w pracach na rzecz środowiska,

f) organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym trudności w szkole, w środowisku rówieśniczym  i w rodzinnym,

g) zgłaszanie uczniów do wyróżnień i nagród, a także kar obowiązujących w szkole,

h) organizowanie  prac pozwalających uzyskać fundusze na wspólne cele,

i) rozstrzyganie sporów miedzy uczniami,

j) informowanie całej społeczności o swoich opiniach i problemach (informacje na tablicy ogłoszeniowej SU, gazetka szkolna, strona internetowa, e-dziennik, apele).

12. Samorząd Uczniowski na prośbę Dyrektora Szkoły udziela opinii o pracy nauczyciela, biorąc pod uwagę:

- przestrzeganie praw dziecka,

- przestrzeganie Statutu ZS. im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach,

-oddziaływanie opiekuńczo-wychowawcze,

-posiadanie następujących cech:

  • umiejętność przekazywania wiedzy
  • rzetelność i systematyczność
  • takt i tolerancja
  • życzliwość i obiektywizm
  • sprawiedliwość
  • zainteresowanie uczniem i jego środowiskiem
  • umiejętność rozwijania zainteresowań uczniów
  • troskę o bezpieczeństwo i higienę pracy umysłowej ucznia.

13. Kadencja Rady SU trwa 1 rok.

14. Zmiany w składzie Rady SU mogą być dokonane tylko w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach na zebraniu SU.

15. Wybory SU odbywają się podczas wyborów samorządów klasowych.

16. Wybrany może być każdy, który ma prawo do wybierania.

17. Prawo do wybierania ma uczeń kl. IV-VIII naszej szkoły nie pozbawiony praw ucznia.

18. Każdemu wyborcy przysługuje 1 głos.

19. Głosować można tylko osobiście. 

20. Wybiera się członków Rady SU i 3-osobowy poczet sztandarowy oraz skład zastępczy.

21. Zmiany w regulaminie mogą być wprowadzone na zebraniu SU po zasięgnięciu opinii członków i innych organów szkoły. 

 

Regulamin został zatwierdzony na zebraniu Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół im. K. Makuszyńskiego w Małaszewiczach dn. 07.10.2024 r.

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA ROK 2021/2022

1.      Świetlica szkolna jest integralną częścią Zespołu szkół im. Kornela Makuszyńskiego
w Małaszewiczach

2.      Opiekę świetlicową sprawują nauczyciele.

3.      Nadzór pedagogiczny nad pracą świetlicy sprawują dyrektor szkoły i jego zastępca.

4.       Świetlica funkcjonuje zgodnie z przepisami prawa – Ustawa Prawo Oświatowe (Dz. U. 2018 poz.996 ze zm.), Rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2017 r.; poz. 649, ze zm).

5.      Świetlica szkolna funkcjonuje w sposób zaplanowany w oparciu o plan pracy, plany miesięczne oraz ramowy plan dnia, które są spójne z Programem Wychowawczo Profilaktycznym Szkoły.

6.      Działalność świetlicy jest dokumentowana w dziennikach zajęć świetlicy.

7.      Do świetlicy w pierwszej kolejności przyjmowani są uczniowie dojeżdżający, oraz uczniowie, których oboje rodzice pracują.

8.      Świetlica szkolna jest czynna w godzinach 7.15 - 15.45 w dni, w których odbywają się zajęcia dydaktyczno – wychowawcze.  

9.      Świetlica szkolna zapewnia zajęcia opiekuńczo – wychowawcze w dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych ( zgodnie z zapotrzebowaniem).

10.  Zajęć świetlicowych nie organizuje się w czasie ferii szkolnych.

11.  Uczniowie nie mogą samodzielnie decydować o wcześniejszym opuszczeniu świetlicy.

12.  Dziecko ze świetlicy odbierane jest przez rodziców lub osoby wskazane pisemnie przez rodziców/ prawnych opiekunów w upoważnieniu (karta zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej). Osoba, która odbiera dziecko, ma obowiązek zgłosić ten fakt wychowawcy świetlicy.

13.  W wyjątkowych sytuacjach dziecko może być odebrane ze szkoły przez osobę wskazaną w pisemnym upoważnieniu opatrzonym datą i podpisem rodzica/opiekuna prawnego dziecka.

14.  O wszelkich zmianach dotyczących trybu odbierania dziecka ze świetlicy rodzice muszą powiadomić wychowawców świetlicy na piśmie z datą i podpisem.

15.  Dzieci zapisane do świetlicy mają obowiązek uczestniczenia w zaplanowanych zajęciach świetlicowych, wypełniać polecenia wychowawców świetlicy. Uczniowie winni wykorzystywać możliwości, jakie stwarza się w świetlicy do odrabiania zadań domowych, rozwijania umiejętności i zainteresowań, odpoczynku oraz prawidłowego rozwoju fizycznego, kreatywności, a także przyczyniać się do zmieniania wystroju świetlicy.

16.  Uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej zobowiązani są do przestrzegania regulaminu świetlicy oraz wewnętrznych zasad.

17.  W czasie zajęć świetlicowych uczniów obowiązują te same zasady i sposoby oceniania zachowania, które obowiązują podczas wszystkich zajęć edukacyjnych w szkole.

18.  Uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej zobowiązani są do przestrzegania porządku, czystości, higieny, dla własnego bezpieczeństwa muszą działać zgodnie z poleceniami wychowawcy świetlicy.

19.  Wyjście poza teren świetlicy może nastąpić wyłącznie za zgodą wychowawcy świetlicy.

20.  Uczniowie korzystający ze świetlicy szanują sprzęt, meble, gry i zabawki. Po zakończonej zabawie porządkują po sobie gry, zabawki, przybory.

21.  Za zniszczenia dokonane przez dzieci odpowiadają ich rodzice, którzy zobowiązani są do naprawienia lub zrekompensowania szkód.

22.  Uczniowie napotykający na trudności zgłaszają je wychowawcom świetlicy i wspólnie je rozwiązują.

23.  Wychowawcy świetlicy współpracują z wychowawcami klas, zgłaszają niepokojące
i  nieodpowiednie zachowania uczniów.

24.  Rodzice/prawni opiekunowie zobowiązani są do poinformowania wychowawców świetlicy (pisemnie w karcie zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej) o rezygnacji dziecka z pobytu w świetlicy.

25.  Od momentu odbioru dziecka od wychowawcy świetlicy za bezpieczeństwo dziecka odpowiada rodzic/opiekun prawny lub osoba przez niego upoważniona.

26.  W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju uczniowie uczęszczający do świetlicy oraz rodzice odbierający dzieci ze świetlicy szkolnej stosują się do wdrożonych przez szkołę wytycznych MENiS, MZ i GIS.

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 6/2024/2025

Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół

im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach na rok szkolny 2024/2025

 

Cele do realizacji w roku szkolnym 2024/2025 (Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa):

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

 

Kalendarz roku szkolnego 2024/2025

oraz dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych

  • 09.2024 r. (poniedziałek) – Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno - wychowawczych
  • 23 - 31.12.2024 r. – Zimowa przerwa świąteczna
  • 02. - 02.03.2025 r. – Ferie zimowe
  • 17 - 11.04.2025 r. – Wiosenna przerwa świąteczna
  • Egzamin ósmoklasisty:

- 13.05.2025 r. (wtorek), godz. 9.00 – język polski

- 14.05.2025 r. (środa), godz. 9.00 – matematyka

- 15.05.2025 r. (czwartek), godz. 9.00 – język obcy nowożytny

Termin dodatkowy egzaminu ósmoklasisty: 13 - 15.06.2025 r.

      6)   27.06.2025 r. (piątek) – Zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych

      7) 28.06. – 31.08.2025 r. – Ferie letnie

Dni wolne z okazji świąt:

  • 10.2024 r. (poniedziałek) – Dzień Edukacji Narodowej
  • 11.2024 r. (piątek) – Wszystkich Świętych
  • 11.2024 r. (poniedziałek) – Święto Niepodległości
  • 01.2025 r. (środa) – Nowy Rok
  • 01.2025 r. ((poniedziałek) – Święto Trzech Króli
  • 05.2025 r. (czwartek) – Święto Pracy
  • 06.2025 r. (czwartek) – Boże Ciało

 

 

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2024/2025 - projekt

(Ustalone po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Samorządu Uczniowskiego. Do publicznej wiadomości zostaną podane po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców):

  1. 10.2024 (czwartek)
  2. 02 – 03.01.2025 (czwartek, piątek)
  3. 05.2025 (piątek)
  4. 13,14,15.05.2025 (wtorek, środa, czwartek) – egzamin ósmoklasisty
  5. 06.2025 (piątek)

 

Razem: 8 dni z 8

W wymienionych dniach szkoła ma obowiązek zorganizowania zajęć opiekuńczo – wychowawczych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Harmonogram planowanych uroczystości szkolnych w roku szkolnym 2024/2025

Lp.

Uroczystość

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

„Nasze Westerplatte” – 85. Rocznica Bombardowania Lotniska w Małaszewiczach

85. Rocznica Wybuchu II Wojny Światowej

Pamięć, edukacja, pomoc – udział w ogólnopolskiej akcji „BohaterOn”

01.09.2024

dyrektor, SU, D. Tarkowska

M. Sowa

2.

 Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025.

02.09.2024

dyrektor, wicedyrektor, SU, wychowawcy klas I-VIII

3.

Międzynarodowy Dzień Kropki

13, 16.09.2024

nauczyciele uczący w klasach I-VIII

4.

Europejski Dzień Języków Obcych

26.09.2024

J. Moroz, E. Szepeluk, J. Szydło,

A. Wołosiuk

 5.

Ślubowanie klasy I

Dzień Edukacji Narodowej

11.10.2024

M. Rowińska, M. Sowa, A. Sołoducha

6.

Święto Niepodległości

08.11.2024

D. Tarkowska

7.

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

15.11.2024

E. Brodacka, A. Zaręba

8.

Dzień Kredki

22.11.2024

E. Stawska

9.

Dzień Patrona Szkoły – Szkolny Konkurs Recytatorski

XI.2024

M. Patrejko, A. Mularewicz

10.

Jasełka

20.12.2024

M. Mikołajczak

11.

Bal Ósmoklasistów

15.02.2025

Rodzice uczniów klasy VIII,

M. Sowa

12.

Bal Karnawałowy

I.2025

E. Stawska, D. Tarkowska, SU

13.

Dzień Kobiet

06.03.2025

E. Szepeluk, E. Stawska

14.

Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej – Dąb Pamięci

13.04.2025

M. Sowa, E. Brodacka

15.

Święta Wielkanocne

16.04.2025

J. Szkodzińska

16.

Dzień Książki

23.04.2025

M. Patrejko, M. Sowa

17.

Światowy Dzień Zdrowia

24.04.2025

A. Łukaszuk, E. Suszczyńska

18.

Dzień Ziemi

24.04.2025

A. Borowik, A. Zaręba

19.

Rocznica Uchwalenia Konstytucji  3 Maja

30.04.2025

G. Wróblewska,

M. Mikołajczak

20.

Dzień Sportu i Dzień Dziecka

VI.2025

D. Tarkowska, J. Moroz,

E. Stawska

21.

Dzień Rodziny

28.05.2025

M. Patrejko

22.

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2024/2025

Pożegnanie klasy VIII

27.06.2025

dyrektor, wicedyrektor, SU, wychowawcy klas I-VIII

M. Sowa

 

 

 

 

Harmonogram konkursów zaplanowanych na rok szkolny 2024/2025

Tytuł

Termin

Odpowiedzialny

Konkursy przedmiotowe organizowane przez Lubelskiego Kuratora Oświaty

Zgodnie z terminarzem LKO

dyrektor, nauczyciele

Konkurs z języka angielskiego

dla klas IV-VIII

październik 2024

J. Moroz, E. Szepeluk

„Sztafeta matematyczna”

grudzień 2024

E. Brodacka

„Mistrz tabliczki mnożenia” kl. II-III

luty 2025 r.

M. Mikołajczak

Konkurs biblijny dla klasy VII

luty 2025 r.

J. Szkodziuńska

„Makuszyński uczy nas ortografii” kl. IV-VIII

marzec 2025

M. Patrejko

Międzyszkolna Liga Historyczna

marzec 2025

M. Sowa

Kangur Matematyczny

marzec 2025

               E. Brodacka

Konkurs historyczny „Mój Region”

Zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Organizatora – Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej

M. Sowa

IX Międzyszkolny Konkurs Piosenki Angielskiej i Rosyjskiej

maj 2025

dyrektor, J. Moroz, E. Szepeluk,

J. Szydło, A. Wołosiuk

Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Bezpiecznie na wsi mamy, bo ryzyko upadków znamy”

Zgodnie z harmonogramem Organizatora (KRUS)

E. Stawska

Konkursy Ogólnopolskie dla klas I-III

Zgodnie z terminarzem wybranych konkursów

wychowawcy klas I-III

Uwaga: Informacje na temat konkursów zewnętrznych będą przekazywane nauczycielom na bieżąco poprzez dziennik elektroniczny.

 

Harmonogram dyskotek szkolnych w roku szkolnym 2024/2025

Dyskoteka

Klasy

Termin

Opiekunowie

Dzień Chłopaka

I-III

14:30-16:30

26.09.2024 r.

(czwartek)

1. J. Szkodzińska

2. M. Mikołajczak

3. E. Suszczyńska

4. G. Wróblewska

IV-VIII

16:00-18:00

1. M. Sowa

2.  M. Patrejko

3. A. Zaręba

4. D. Tarkowska

Andrzejki

I-III

14:30-16:30

28.11.2024r.

(czwartek)

1. A. Sołoducha

2. A. Mularewicz

3. E. Szepeluk

4. A. Łukaszuk

IV-VIII

16:00-18:00

1. A. Wołosiuk

2. A. Borowik

3. M. Rowińska

4. E. Stawska

 

 

 

Wytyczne z zakresu oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia na rok szkolny 2024/2025

Zdrowie jest nieodłącznym warunkiem osiągnięć szkolnych, dobrej jakości życia ludzi i efektów ekonomicznych, a edukacja zdrowotna jest podstawowym prawem każdego człowieka. Przekazując dzieciom wiedzę o zdrowiu, kształtując umiejętności i postawy sprzyjające zdrowiu, możemy ułatwić im zdrowy styl życia i pracy, a tym samym poprawić zdrowie społeczeństwa.

W roku szkolnym 2024/2025 będą realizowane następujące programy edukacyjne w ramach edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży:

1) Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej „Bieg po zdrowie” skierowany do dzieci w wieku 9-10 lat (IV klasa) oraz ich rodziców i opiekunów. Głównym celem programu jest zwiększenie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.

Koordynator programu: Dorota Tarkowska

2) Ogólnopolski Program Edukacyjny „Trzymaj Formę!” adresowany do uczniów klas V, VI, VII, VIII. Celem programu jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki. Materiały edukacyjne będą przekazane po otrzymaniu z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Lublinie. Więcej informacji o programie na stronie https://konkurs.trzymajforme.pl

Koordynator programu: Dorota Tarkowska

Sprawozdanie z realizacji programów: „Bieg po zdrowie”, „Trzymaj Formę!” należy przesłać do PSSE do dnia 30.05.2025 r.

 

Harmonogram zebrań z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025

1) 24.09.2024 (wtorek) –  spotkania wychowawców klas I-VIII z rodzicami. Poinformowanie o:

a) Wymaganiach niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.

b) Sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów.

c) Warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.

d) Sposobie informowania uczniów i ich rodziców/prawnych opiekunów o przewidywanych śródrocznych i rocznych ocenach klasyfikacyjnych oraz o przewidywanej śródrocznej i rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.

- Ustalenie działań w zakresie realizacji szkolnego programu wychowawczo – profilaktycznego (zaplanowanie działań integrujących uczniów z uwzględnieniem propozycji rodziców).

- Zapoznanie rodziców z możliwymi dostosowaniami warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (dotyczy klasy ósmej).

- Wybory do Oddziałowej Rady Rodziców, wybór delegata do Rady Rodziców Szkoły. Bezpośrednio po zebraniach klasowych spotkanie z delegatami do RR.

2) 19.11.2024, godz. 17.15 (wtorek) – Spotkania wychowawców z rodzicami – omówienie bieżących wyników dydaktyczno – wychowawczych.

3) 20.12.2024 (piątek) – przekazanie informacji rodzicom/prawnym opiekunom o zagrożeniu ucznia oceną niedostateczną z zajęć     edukacyjnych oraz o przewidywanej nieodpowiedniej lub nagannej ocenie zachowania.

4) 13.02.2025 (czwartek) –  podsumowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej za I półrocze, spotkania wychowawców z rodzicami.

5) 24.04.2025 (czwartek) - Spotkania wychowawców z rodzicami - omówienie bieżących wyników dydaktyczno – wychowawczych.

6) 16.05.2025 (piątek) - przekazanie informacji rodzicom/prawnym opiekunom o zagrożeniu ucznia oceną niedostateczną z zajęć edukacyjnych oraz o przewidywanej nieodpowiedniej lub nagannej ocenie zachowania na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

Harmonogram spotkań rady pedagogicznej w roku szkolnym 2024/2025

  • 08.2024 (wtorek), 29.08.2024 (czwartek) – Organizacja roku szkolnego 2024/2025.
  • 09.2024 (środa) – Nadzór pedagogiczny dyrektora w roku szkolnym 2024/2025.
  • 09.2024 (wtorek) – Rada szkoleniowa: „Cyberprzemoc – tworzenie szkolnej strategii przeciwdziałania cyberprzemocy”.
  • 10.2024 (czwartek) – Rada szkoleniowa: „CANVA w pracy nauczyciela – jak tworzyć atrakcyjne i angażujące materiały dydaktyczne”.
  • 11.2024 (poniedziałek) - ustalenie zakresu dostosowań warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
  • 11.2024 (wtorek) – Rada szkoleniowa: „Prawna odpowiedzialność nauczyciela”.
  • 01.2025 (środa) – Klasyfikacyjne posiedzenie rady pedagogicznej, omówienie sytuacji dydaktyczno – wychowawczej za

I półrocze.

  • 02.2025 (czwartek) – Podsumowanie działań w poszczególnych obszarach pracy szkoły. Przedstawienie informacji z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły w I półroczu roku szkolnego 2024/2025.
  • kwiecień 2025 – Zaopiniowanie projektu arkusza organizacji na rok szkolny 2025/2026.
  • do 09.2025 – Szkolenie w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty.
  • 06.2025 (środa) – Roczne klasyfikacyjne posiedzenie rady pedagogicznej
  • 07.2025 (piątek) – Podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2024/2025. Ogólne wnioski dyrektora ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

 

Egzamin ósmoklasisty – terminy i najważniejsze informacje

1) listopad/grudzień 2024 r. – próbny egzamin ósmoklasisty

2) Termin główny:

- 13.05.2025 r. (wtorek), godz. 9.00 – język polski

- 14.05.2025 r. (środa), godz. 9.00 - matematyka

- 15.05.2025 r. (czwartek), godz. 9.00 (czwartek) – język obcy nowożytny

Terminy:

1. Nie później niż do 27 września 2024 roku dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel zobowiązany jest do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi dostosowaniami warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.

2. Do 30 września 2024 roku rodzice ucznia składają dyrektorowi szkoły deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń przystąpi do egzaminu ósmoklasisty (Załącznik 3a).

3. Zaświadczenie o stanie zdrowia lub opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się: z dysleksją, z dysgrafia, z dysortografią, wskazującą na problemy natury dyskalkulicznej, przedkłada się dyrektorowi nie później niż do 15 października 2024 roku. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu.

4. Do 7 listopada 2024 roku – Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania, warunków i form, wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla danego ucznia.

5. Do 20 listopada 2024 roku – dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia o wskazanych sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tego ucznia (Załącznik 4b).

6. Rodzice ucznia składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania, nie później niż do 26 listopada 2024 roku.

7. Do 2 grudnia 2024 roku dyrektor szkoły, korzystając z danych o uczniach zgromadzonych w SIO przekazuje dyrektorowi OKE informacje o uczniach danej szkoły, którzy będą przystępowali do egzaminu ósmoklasisty, za pośrednictwem SIOEO (dane uczniów, informacja o języku obcym nowożytnym, z którego uczniowie przystąpią do egzaminu ósmoklasisty, informację o uczniach, którzy korzystają z dostosowania: formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty).

8. W szczególnych przypadkach wynikających ze stanu zdrowia lub niepełnosprawności ucznia, za zgodą dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej, egzamin ósmoklasisty może być przeprowadzony w innym miejscu niż szkoła (np. w domu).

Zgodę na przeprowadzenie egzaminu w miejscu innym niż szkoła dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej może wyrazić na udokumentowany wniosek dyrektora szkoły – przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego w danej szkole, złożony w porozumieniu z rodzicami ucznia nie później niż do 13 lutego 2025 roku.

Jeżeli konieczność przyznania dostosowania, o którym mowa powyżej, następuje po w/w terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takiego dostosowania.

9. Do 13 lutego 2025 roku – rodzice ucznia mogą złożyć dyrektorowi szkoły pisemną informację o zmianie języka obcego nowożytnego wskazanego w deklaracji na inny język obcy, którego uczeń uczył się w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych (Załącznik 3a).

10. Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego lub upoważniony przez niego nauczyciel/upoważnieni przez niego nauczyciele są zobowiązani – nie później niż do 13 lutego 2025 roku– do poinformowania uczniów oraz ich rodziców o warunkach przebiegu egzaminu ósmoklasisty, w tym o:

a) harmonogramie i zasadach przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty;

b) zasadach pracy z arkuszami egzaminacyjnymi;

c) zasadach zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi (dotyczy uczniów, którzy mają obowiązek zaznaczania odpowiedzi na karcie);

d) zakazie wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych i korzystania z takich urządzeń w tej sali;

e) konieczności samodzielnego rozwiązywania zadań w czasie egzaminu.

11. Do 13 marca 2025 roku przewodniczący zespołu egzaminacyjnego powołuje członków zespołu egzaminacyjnego oraz może powołać zastępcę przewodniczącego tego zespołu spośród członków zespołu (Załącznik 5a i 5b).

12. Do 14 kwietnia 2025 roku PZE spośród członków zespołu egzaminacyjnego, powołuje zespoły nadzorujące przebieg egzaminu ósmoklasisty w poszczególnych salach egzaminacyjnych oraz wyznacza przewodniczących tych zespołów (Załącznik 5a).

13. Do 9 maja 2025 roku PZE lub jego zastępca przeprowadza szkolenie w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty dla nauczycieli zatrudnionych w danej szkole wchodzących w skład zespołów nadzorujących.

SKŁAD SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ROK SZKOLNY 2023/2024

KLASA

NAZWISKO I IMIĘ/PEŁNIONA FUNKCJA

POCZET SZTANDAROWY

OPIEKUNOWIE

IV

1. Semeniuk Szymon

2. Szelest Jan

 

Skład I.

1. Grom Weronika

2. Bandzerewicz Piotr

3. Semeniuk Natalia

 

Skład II.

1. Józefczuk Maria

2. Maksymiuk Szymon

3. Nowik Amelia

 

1. Markowska Izabela

2. Tarkowska Dorota

3. Wołosiuk Anna

V

1. Kuśmierczyk Kacper

2. Mularska Zuzanna

3. Zbaracki Marcel

VI

  1. Józefczuk Maria

  2. Nowik Amelia

  3. Wysokińska Karolina

  4. Zientara Wiktoria

VII

  1. Bandzerewicz Piotr

  2. Grom Weronika

3. Kurkowiak Gabriela –

z-ca przewodniczącego SU

4. Laszewski Mateusz

5. Maksymiuk Szymon

6. Niczyporuk Michał- przewodniczący SU

7. Semeniuk Natalia