W  dniach od 17 do 23 czerwca 2019 r. grupa 10 uczniów z naszej szkoły pod opieką p. E. Stawskiej i p. E. Brodackiej  brała udział w obozie dla młodzieżowych straży pożarnych zorganizowanym przez  Związek Straży Pożarnej Oberhavel.

W  drogę wyruszyliśmy w poniedziałek  17 czerwca wraz z drużyną pożarniczą ze Zbuczyna.

W godzinach wieczornych dotarliśmy nad jezioro StÖritz w Brandenburgii.  We wtorek zwiedzaliśmy Berlin. Zobaczyliśmy - fragmenty  Muru  Berlińskiego,  Bramę  Brandenburską, Gmach Parlamentu Rzeszy,  Kolumnę Zwycięstwa, Urząd Kanclerza Niemiec.  W środę odbyliśmy wycieczkę do portu lotniczego SchÖnefeld – poznaliśmy tam wyposażenie i  zasady pracy strażaków z lotniskowej straży pożarnej, obserwowaliśmy również naprawę samolotów portu Lufthansa.

W czwartek na obóz przybyło około 250 członków Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych  z okręgu  Oberhavel.  W piątek od rana odbywały się wyścigi smoczych łodzi . Wieczorem bawiliśmy się na Beach Party na plaży.  W sobotę wszyscy wzięli udział w strażackiej olimpiadzie obozowej, nasza drużyna poradziła sobie bardzo dobrze. W sobotnią noc odbyliśmy nocną wędrówkę po lesie, która była pełna wrażeń.

W niedzielę rano wypoczęci, opaleni  i bogatsi o wiedzę pożarniczą pożegnaliśmy się z bardzo życzliwymi  organizatorami i uczestnikami obozu.  W godzinach wieczornych powróciliśmy do Małaszewicz.