Przedmiotowy system oceniania z języka rosyjskiego dla klas I - III SP
W klasach I – III szkoły podstawowej obowiązuje cyfrowy system oceniania bieżącego.
6 – Znakomicie! Brawo!
5 – Bardzo dobrze pracujesz. Tak trzymaj!
4 – Dobrze pracujesz.
3 – Dobrze pracujesz, jednak stać cię by było lepiej.
2, 1 – Musisz jeszcze dużo popracować.
· Uczniowie oceniani są głównie z pracy na lekcji, czasem z prac domowych,
· Systematyczne sprawdzanie wiedzy uczniów ma miejsce po zakończeniu każdego działu,
· Sprawdzanie wiedzy uczniów odbywa się głównie w formie ustnej lub rysunkowej. W przypadku, gdy uczniowie w odpowiednim stopniu opanują pisanie, dopuszcza się możliwość pisemnego sprawdzenia wiadomości, w formie nie dłuższej niż kilka wyrazów,
· Gdy zbliża się koniec rozdziału, uczniowie są zawsze uprzedzani dokładnie, kiedy i z czego będą odpowiadali,
· Uczniowie mają obowiązek nosić zeszyt przedmiotowy.
Przedmiotowy system oceniania z języka rosyjskiego dla klasy I
Uczeń kończący klasę I:
- rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje,
- nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu,
- recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego,
-rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami.
6 – uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, a nawet zna słownictwo wykraczające poza materiał klasy pierwszej. Rozumie proste polecenia nauczyciela, dialogi, sens historyjek z nagrania, gdy są wspierane obrazkami oraz potrafi na nie prawidłowo reagować. Wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Zawsze chętnie śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego. Jest aktywny i uważny na zajęciach.
5 – uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Rzadko popełnia drobne błędy w wymowie. Chętnie śpiewa piosenki.
4 – uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste polecenia nauczyciela, uważnie słucha. Potrafi powiedzieć poznane wyrazy. Zdarza mu się popełnić drobne błędy, ale nie zakłócają one komunikacji. Jest dosyć aktywny i uważny na zajęciach.
3 - uczeń opanował tylko niektóre słowa, częściowo rozumie polecenia nauczyciela. Ma problemy z wypowiadaniem poznanych wyrazów, w mowie popełnia błędy. Nie jest aktywny na zajęciach.
2 – uczeń słabo opanował słownictwo, ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów.
1 – uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela, ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.
Przedmiotowy system oceniania z języka rosyjskiego dla klasy II
1. Rozumienie ze słuchu:
- uczeń uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,
- wykonuje proste polecenia wydawane przez nauczyciela po rosyjsku,-
- reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty,
- rozumie sens bajek, historyjek,
- potrafi wyróżnić proste informacje z tekstu słuchanego.
2. Mówienie:
- uczeń potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem,
- potrafi naśladować wymowę rosyjską,
- posługuje się słownictwem poznanym na lekcji,
-odpowiada na pytania pojedynczymi słowami lub całymi zdaniami.
3. Słownictwo:
- uczeń rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach, choć nie wszystkie potrafi
użyć,
- zna podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części twarzy,
ubrań, kolorów, liczb, zabawek, pomieszczeń w domu, zwierząt, przyborów szkolnych.
6 - uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet całymi zdaniami, uważnie słucha. Rozumie teksty. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty.
5 - uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Rozumie krótkie teksty.
4 - uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, uważnie słucha. Rozumie proste polecenia. Popełnia drobne błędy, ale nie zakłócają one komunikacji.
3 - uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów.
2 - uczeń opanował tylko niektóre słowa. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela.
1 - uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy.
Przedmiotowy system oceniania z języka rosyjskiego dla klasy III
1. Rozumienie ze słuchu:
- uczeń uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,
- wykonuje proste polecenia wydawane przez nauczyciela po rosyjsku,
- reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty,
- rozumie sens bajek, historyjek,
- potrafi wyróżnić proste informacje z tekstu słuchanego.
2. Mówienie:
- uczeń potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem,
- potrafi naśladować wymowę rosyjską,
- posługuje się słownictwem poznanym na lekcji,
- odpowiada na pytania pojedynczymi słowami lub całymi zdaniami,
- umie nazwać i krótko opisać np. zwierzęta, ludzi i przedmioty,
- używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie,
- samodzielnie zadaje proste pytania nauczycielowi i kolegom w klasie.
3. Czytanie:
- uczeń czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka
z fonetyczną,
- rozumie często powtarzane polecenia pisemne,
- czyta głośno proste zdania znane z interakcji w klasie lub z często
powracających tekstów mówionych,
- czyta prosty, krótki tekst.
4. Pisanie:
- uczeń przepisuje pojedyncze wyrazy i proste zdania z tablicy,
- wstawia wyrazy w luki w tekście na podstawie podanego wzoru.
5. Słownictwo:
- uczeń rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach, choć nie wszystkie potrafi
użyć,
- zna podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części twarzy,
ubrań, kolorów, liczb, zabawek, pomieszczeń w domu, zwierząt, owoców,
warzyw, nazw dni tygodnia, przyborów szkolnych, środków transportu, zna
także słownictwo określające czynności związane z ruchem oraz czynności
wykonywane regularnie.
6 - uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, uważnie słucha, samodzielnie zadaje pytania. Opanował sprawność czytania i pisania pojedynczych wyrazów i krótkich zdań. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty, potrafi samodzielnie opisać zwierzęta, ludzi, przedmioty.
5 - uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, zadaje proste pytania. Rozumie krótkie teksty oraz opanował czytanie i pisanie pojedynczych wyrazów i krótkich zdań.
4 - uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, uważnie słucha, przepisuje poprawnie. Rozumie proste polecenia, potrafi przeczytać i napisać poznane wyrazy.
3 - uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów. Nie potrafi samodzielnie napisać poznanych wyrazów.
2 - uczeń opanował tylko niektóre słowa, przepisuje ze wzoru robiąc przy tym dużo błędów. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z przeczytaniem poznanych wyrazów.
1 - uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.